faces.jpg

Τα Εντατικά προγράμματα μικτής κινητικότητας (BIPs), είναι προγράμματα σύντομης διάρκειας που χρησιμοποιώντας καινοτόμες μεθόδους μάθησης και διδασκαλίας, συμπεριλαμβάνουν τη χρήση διαδικτυακής συνεργασίας. Κάθε BIP, οφείλει να έχει προστιθέμενη αξία σε σύγκριση με υφιστάμενα μαθήματα ή προγράμματα κατάρτισης των συμμετεχόντων Ιδρυμάτων και μπορεί να είναι πολυετές. 

Τα BIPs προσφέρουν πιο ευέλικτες μορφές κινητικότητας που συνδυάζουν τη φυσική με τη διαδικτυακή παρακολούθηση, και ο στόχος τους είναι η προσέγγιση φοιτητών από κάθε κοινωνικό στρώμα, κλάδο και κύκλο σπουδών. Κατά τη διάρκεια των εντατικών προγραμμάτων μικτής κινητικότητας, ομάδες φοιτητών και προσωπικού μπορούν να πραγματοποιήσουν βραχυχρόνια δραστηριότητα κινητικότητας με σύντομης διάρκειας φυσική παρουσία στο εξωτερικό, συνδυαστικά με υποχρεωτική εικονική συνιστώσα που θα διευκολύνει τη συνεργατική διαδικτυακή μάθηση και την ομαδική εργασία. Οι εκπαιδευόμενοι θα εργάζονται συλλογικά και ταυτόχρονα, μέσω διαδικτύου σε εργασίες που θα ενσωματώνονται στο εντατικό πρόγραμμα μικτής κινητικότητας και θα προσμετρώνται στα συνολικά μαθησιακά αποτελέσματα.

Κάθε BIP, σχεδιάζεται και υλοποιείται από τουλάχιστον τρία ανώτατα εκπαιδευτικά Ιδρύματα/κατόχους του χάρτη Erasmus (το ένα συντονιστικό), από τουλάχιστον τρεις χώρες του Προγράμματος, ενώ επιτρέπεται η επιπλέον συμμετοχή άλλων Ιδρυμάτων και από χώρες εκτός Προγράμματος (με κάλυψη των δαπανών τους από άλλους πόρους, και χωρίς να συνυπολογίζονται στην κάλυψη των ελάχιστων απαιτήσεων των ΒΙΡ).

Η κινητικότητα με φυσική παρουσία πρέπει να έχει διάρκεια από 5 έως 30 ημέρες, και μαζί με την εικονική συνιστώσα, να καταλήγει στην απονομή τουλάχιστον τριών μονάδων ECTS στους/τις φοιτητές/τριες. Ο ελάχιστος αριθμός συμμετεχόντων σε κάθε BIP είναι 15 εισερχόμενοι μαθητευόμενοι/νες (μη συμπεριλαμβανομένων των διδασκόντων), ενώ οι ατομικές δαπάνες (και ενδεχομένως οι δαπάνες μετακίνησης)*, καλύπτονται από το Ίδρυμα Αποστολής.

Δικαίωμα συμμετοχής έχει κάθε εγγεγραμμένος φοιτητής/τρια και μέλος του προσωπικού, εφόσον εγκριθεί η συμμετοχή του, κατόπιν της διαδικασίας επιλογής που θέτει το εκάστοτε Ακαδ. Τμήμα του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας (που συντονίζει ή συμμετέχει σε BIP) και βάσει των θέσεων και των κριτηρίων που ανακοινώνονται σε κάθε προκήρυξη.

Η προβλεπόμενη επιχορήγηση ατομικής υποστήριξης των φοιτητών/τριών είναι η εξής: 

 Διάρκεια Κινητικότητας με Φυσική Παρουσία

Ποσό Επιχορήγησης Ομάδες με Λιγότερες Ευκαιρίες
Έως την 14η ημέρα  
79 ευρώ την ημέρα

  +100 ευρώ για ολόκληρη την περίοδο της κινητικότητας
 Από την 15η έως την 30η ημέρα  
56 ευρώ την ημέρα
 +150 ευρώ για ολόκληρη την περίοδο της κινητικότητας
  • Οι φοιτητές/τριες που προέρχονται από ομάδες με λιγότερες ευκαιρίες, λαμβάνουν επιπρόσθετη χρηματοδότηση για την κάλυψη δαπανών ταξιδίου*.Τα δικαιολογητικά που απαιτούνται για τις ομάδες με λιγότερες ευκαιρίες είναι αναρτημένα εδώ.
  • Φοιτητές που δεν λαμβάνουν επιχορήγηση για την κάλυψη δαπανών ταξιδίου, λαμβάνουν μια εφάπαξ συνεισφορά ύψους 50 ευρώ, και έως 4 ημέρες πρόσθετη επιχορήγηση ατομικής υποστήριξης (αναλόγως απόστασης και συνθηκών), για την κάλυψη των ημερών ταξιδίου μετ’ επιστροφής, εφόσον επιλέξουν την «πράσινη» μετακίνηση (λεωφορείο, τρένο ή συνεπιβατισμό (carpooling), και εφόσον τα παραπάνω απορρέουν από τα παραστατικά τους.

 * Περισσότερες πληροφορίες στο Γραφείο Erasmus.

Συμμετοχή σε ΒΙP

Τα Τμήματα που ενδιαφέρονται να συμμετάσχουν σε  Εντατικά προγράμματα μικτής κινητικότητας (BIPs) θα πρέπει να ενημερώσουν το συντομότερο δυνατόν το Γραφείο Erasmus ώστε να ελεγχθεί η δυνατότητα χρηματοδότησης των συμμετεχόντων. Στη συνέχεια και τουλάχιστον 3 μήνες πρίν την έναρξη του προγράμματος οφείλουν να εκδώσουν και να αναρτήσουν σχετική προκήρυξη στην ιστοσελίδα του Τμήματός τους, την οποία θα πρέπει να κοινοποιήσουν και στα ιδρυματικά mail των φοιτητών/τριών, καλώντας τους να καταθέσουν στο Τμήμα τους τα εξής δικαιολογητικά:

  1. Αίτηση υποψηφίου φοιτητή/φοιτήτριας
  2. Πιστοποιητικό Αναλυτικής Βαθμολογίας από τη Γραμματεία του Τμήματος
  3. Σύντομο βιογραφικό σημείωμα, στο οποίο θα αναφέρονται και οι λόγοι εκδήλωσης του ενδιαφέροντος συμμετοχής στο πρόγραμμα
  4. Αντίγραφα πιστοποιητικών γλωσσικής ικανότητας (αναγνωρισμένα από τον ΑΣΕΠ)
  5. Αντίγραφο του Δελτίου Αστυνομικής Ταυτότητας

H αξιολόγηση των αιτήσεων πραγματοποιείται απο το Τμήμα και η επιλογή των φοιτητών/τριών εγκρίνεται ή απορρίπτεται απο τη Συνέλευση του Τμήματος με διατήρηση πίνακα επιλαχόντων.

Τουλάχιστον 2 μήνες πριν την έναρξη του BIP θα πρέπει να αποσταλούν στο Γραφείο Erasmus:

  1. Οι φάκελοι των φοιτητών
  2. Η λίστα εγκεκριμένων φοιτητών (ενδεικτικό έντυπο)
  3. Το 'Eντυπο Έγκρισης  για κάθε φοιτητή/τρια
  4. Το Έντυπο Συμμετοχής σε ΒΙP
  5. Το Απόσπασμα πρακτικού της Συνέλευσης του Τμήματος

Πριν την Αναχώρηση

Οι εγκεκριμένοι φοιτητές, τουλάχιστον ένα μήνα πριν την αναχώρηση τους, πρέπει να καταθέσουν στο Γραφείο Erasmus τα ακόλουθα:

  • Πλήρως συμπληρωμένο και υπογεγραμμένο (από όλα τα μέρη) Online Learning Agreement (OLA). Οδηγίες για τη συμπλήρωσή του μπορείτε να βρείτε εδώ.
  • Σύμβαση κινητικότητας για σπουδές εις διπλούν (οδηγίες για τη συμπλήρωσή του θα βρείτε εδώ) . Τα έγγραφα πρέπει να φέρουν πρωτότυπες υπογραφές στην τελευταία σελίδα και μονογραφή σε κάθε σελίδα (κάτω δεξιά). Επίσης, δεν επιτρέπονται οι διορθώσεις και οι μουτζούρες. Για τη συμπλήρωση του κωδικού και του τομέα σπουδών στην πρώτη σελίδα, μπορείτε να συμβουλευτείτε τον ακόλουθο πίνακα.
  • Αντίγραφο του Προγράμματος, όπου θα φαίνονται οι ακριβείς ημερομηνίες φυσικής παρουσίας, καθώς και οι ημερομηνίες των εξ' αποστάσεως δραστηριοτήτων (virtual component) ή βεβαίωση αποδοχής. Οι ίδιες ημερομηνίες θα πρέπει να αναγράφονται και στη σύμβαση.
  • Έντυπο με στοιχεία τραπεζικού λογαριασμού (π.χ. αντίγραφο 1ης σελίδας βιβλιαρίου, βεβαίωση από ebanking κ.λπ.), όπου ο/η φοιτητής/-τρια θέλει να του/της κατατεθεί το ποσό της υποτροφίας. Στο λογαριασμό αυτό ο φοιτητής/-τρια πρέπει να είναι ο ίδιος/α δικαιούχος.
  • Αντίγραφο της Ευρωπαϊκής Κάρτας Ασφάλειας Ασθενείας (ΕΚΑΑ) από το Ταμείο Υγειονομικής Περίθαλψης του φοιτητή/τριας. Η έκδοση της Ε.Κ.Α.Α. για τους ανασφάλιστους φοιτητές/τριες του Π.Θ. πραγματοποιείται από τη Διεύθυνση Φοιτητικής Μέριμνας και οι δαπάνες που τυχόν προκύπτουν καλύπτονται από το Πανεπιστήμιο. Για τη χορήγηση της Ε.Κ.Α.Α. απαιτούνται τα παρακάτω δικαιολογητικά: 1. Αίτηση για έκδοση Ε.Κ.Α.Α. (πληροφορίες σχετικά με την αίτηση), 2. Βεβαίωση από το Γραφείο Erasmus για το χρονικό διάστημα μετακίνησης, 3. Φωτοαντίγραφο της Ακαδημαϊκής Ταυτότητας.
  • Αντίγραφα εισιτηρίων (λεωφορείου, τραίνου) ή κράτηση αεροπορικών εισιτηρίων. Σε περίπτωση μετακίνησης με Ι.Χ. αυτοκίνητο δείτε τα δικαιολογητικά που απαιτούνται εδώ

Με την Επιστροφή

Το αργότερο ένα μήνα μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος, ο/η φοιτητής/τρια πρέπει να προσκομίσει στο Γραφείο Erasmus τα παρακάτω:
 
1. Transcript of Records (πιστοποιητικό βαθμολογίας)
 
2. Certificate of Attendance (έντυπο όπου φαίνεται το ακριβές διάστημα παρακολούθησης του προγράμματος).
 
3. Κάρτες επιβίβασης (boarding pass) ή αντίγραφο του εισιτηρίου (λεωφορείου ή τραίνου). Σε περίπτωση μετακίνησης με Ι.Χ. αυτοκίνητο δείτε τα δικαιολογητικά που απαιτούνται εδώ.
 

Τα παραπάνω έγγραφα (1, 2) πρέπει να κατατεθούν σε πρωτότυπη μορφή στο Γραφείο Erasmus. Εναλλακτικά, το μόνο που είναι αποδεκτό είναι η λήψη σαρωμένων αντιγράφων σε ηλεκτρονική μορφή δεδομένου πως αυτά θα αποσταλούν με τα απαραίτητα διαβιβαστικά σημειώματα από το αρμόδιο Γραφείο του Ιδρύματος Υποδοχής ούτως ώστε να πιστοποιείται η εγκυρότητά των εγγράφων.

Επιπλέον, με τη λήξη του προγράμματος, θα πρέπει να συμπληρωθεί και να υποβληθεί η on-line ΄Εκθεση Αξιολόγηση της Commission (EU survey) που θα λάβει ο/η φοιτητής/τρια στην ηλεκτρονική διεύθυνση που έχει δηλώσει στη σύμβασή του.

Για την αναγνώριση των μαθημάτων θα πρέπει ο/η φοιτητής/-τρια να καταθέσει το Transcript of Records και στον Ακαδημαϊκό Συντονιστή του Τμήματος.

Διοργάνωση BIP

Προϋποθέσεις

  • Κάθε BIP, σχεδιάζεται και υλοποιείται από τουλάχιστον τρία ανώτατα εκπαιδευτικά Ιδρύματα/κατόχους του χάρτη Erasmus (το Π.Θ. ως συντονιστής), από τουλάχιστον τρεις χώρες του Προγράμματος.
  • Ο ελάχιστος αριθμός συμμετεχόντων φοιτητών/τριών (ή/και επιμορφούμενου προσωπικού) είναι 15, ενώ οι ατομικές δαπάνες (και ενδεχομένως οι δαπάνες μετακίνησης) των φοιτητών καλύπτονται από το Ίδρυμα Αποστολής. Φοιτητές και προσωπικό από χώρες μη συνδεδεμένες με το πρόγραμμα μπορούν να συμμετάσχουν αλλά δεν υπολογίζονται στον ελάχιστο προαπαιτούμενο αριθμό συμμετεχόντων.
  • Το πρόγραμμα πρέπει να σχεδιαστεί με τρόπο τέτοιο ώστε η κινητικότητα με φυσική παρουσία να έχει διάρκεια από 5 έως 30 ημέρες και μαζί με την εικονική συνιστώσα (η οποία είναι υποχρεωτική), να καταλήγει στην απονομή τουλάχιστον 3 μονάδων ECTS στους/τις φοιτητές/τριες.

Η οργανωτική υποστήριξη για τη διοργάνωση ενός BIP προορίζεται να καλύψει δαπάνες που σχετίζονται με την προετοιμασία, το σχεδιασμό, ανάπτυξη και υλοποίηση του προγράμματος, καθώς και τη συνολική διαχείριση και συντονισμό του. Το κόστος μπορεί να περιλαμβάνει: παραγωγή εγγράφων ή εκπαιδευτικού υλικού, ενοικίαση εξοπλισμού, εκπαιδευτικές εκδρομές, γεύματα κ.ά.

Διαδικασία

H διοργάνωση ενός BIP θα πρέπει να εγκριθεί απο τη Συνέλευση του Τμήματος. Ο/Η συντονιστής/τρια του προγράμματος αποστέλλει στο Γραφείο Erasmus το απόσπασμα πρακτικού και συμπληρωμένο το έντυπο Στοιχεία ΒIP

Αμέσως μετά, καταθέτει στο Γραφείο Erasmus έναν πρόχειρο προϋπολογισμό των δαπανών που θεωρεί ότι θα απαιτηθούν για την επιτυχή διοργάνωση του ΒΙΡ ώστε να ελεγχθούν οι δαπάνες αυτές ως προς την επιλεξιμότητα τους. Στη συνέχεια προχωρεί σε έρευνα αγοράς και το νωρίτερο ένα μήνα πριν τη διοργάνωση ζητά από τους υποψήφιους προμηθευτές του να ετοιμάσουν ένα έντυπο με την προσφορά τους η οποία θα πρέπει να απευθύνεται στον ΕΛΚΕ του Π.Θ, και να συμπεριλαμβάνει τα στοιχεία της επιχείρησης (επωνυμία, ΑΦΜ, τηλέφωνο, email κ.λπ.), την ημερομηνία έκδοσης (όχι περισσότερο από ένα μήνα πριν), και τον σκοπό για τον οποίο εκδίδεται (π.χ. για τη διοργάνωση του ΒΙΡ με τον εξής τίτλο). Τότε οριστικοποιείται και ο προϋπολογισμός του ΒΙΡ με την επιλογή της πιο συμφέρουσας προσφοράς (εκτός εάν υπάρχει επαρκής έγγραφη αιτιολόγηση για το αντίθετο).

Επιπλέον ο/η συντονιστής του ΒΙΡ θα πρέπει να φροντίσει για τη συμπλήρωση και την υπογραφή απ' όλα τα συμμετέχοντα Ιδρύματα του εγγράφου Multilateral Inter-Institutional Agreement το οποίο θα πρέπει το συντομότερο να προωθήσει στο Γραφείο Erasmus, μαζί με τα απαραίτητα δικαιολογητικά που θα συλλέξει από τους επιλεγμένους προς συμμετοχή:

1) Student Application form

2) Αντίγραφο του Δελτίου Αστυνομικής Ταυτότητας ή Διαβατηρίου

3) Αντίγραφο Ευρωπαϊκής Κάρτας Ασφάλισης Ασθένειας

Είναι σημαντικό οι υποψήφιοι συμμετέχοντες να λάβουν και το έντυπο OLA Information, το οποίο συμπεριλαμβάνει τις απαραίτητες πληροφορίες για τη συμπλήρωση του Online Learning Agreement (OLA).

Αφού ολοκληρωθούν τα παραπάνω, ο συντονιστής του ΒΙΡ μπορεί να συμπληρώσει και να αποστείλει στους συμμετέχοντες τη Bεβαίωση αποδοχής.

Κατα τη λήξη του προγράμματος θα πρέπει να απονεμηθεί σε όλους όσοι ολοκλήρωσαν επιτυχώς το πρόγραμμα του ΒΙΡ, Βεβαίωση Παρακολούθησης με τις ακριβείς ημερομηνίες (έναρξης-λήξης φυσικής και εικονικής παρακολούθησης) και βέβαια το πιστοποιητικό της βαθμολογίας τους.
Για τον σκοπό αυτό, μπορούν να χρησιμοποιηθούν ή/και να τροποποιηθούν κατά περίπτωση τα παρακάτω πρότυπα:

Με τη λήξη του ΒΙΡ όλα τα τιμολόγια για τις δαπάνες που πραγματοποιήθηκαν για τη διοργάνωση, πρέπει να αποσταλλούν στο Γραφείο Erasmus ώστε να τακτοποιηθούν οι οικονομικές εκκρεμότητες προς τους προμηθευτές.